A teszthez egy nyelvtani témakört választottam, az angol egyszerű és folyamatos jelent (present simple és present continuons). A tesztben a sok feladattípus közül négyet választottam ki; a klasszikus igaz-hamis feladatot, hiányos szöveg kitöltését, többszörös választást, ahol csak egy jó válasz van, illetve a szabad formájút, melyben azt kértem, hogy a tanult igeidőket felhasználva írjanak 10 mondatot magukról.
A szerkesztés során lehetőség volt pontszámokat is megadni az adott feladatokhoz, nálam minden helyesen beírt igealak 1 pontot ért, így azok a feladatok, ahol többet kellett beírni, magasabb pontszámot kaptak.
A választható feladattípusok közül kettőt szeretnék kiemelni, egyiket használtam is, a másikat ebben a feladatban nem; a többszörös választás, ahol beállíthatjuk, hogy csak egy jó megoldás van, vagy több is. Én itt csak az első típusát használtam, mivel ezek a feladatok nagyon kezdők számára lettek kitalálva, számukra megtévesztő lenne, ha a feladatban több jó megoldás is szerepelne és talán összezavarná őket.
Az igaz-hamis feladatot egy kicsit másként használtam, mint ahogy azt eredetileg kellene. Mondatokat adtam meg, melyek közül néhány helyes, néhány pedig helytelen, hibás. A diák dolga, hogy megállapítsa, hogy igaz (vagyis nincs benne hiba) vagy hamis (van benne hiba).
Néhány feladattípus esetében megadtam a helyes megoldásokat is, de nem mindenhol, azonban, ha jól láttam erre is van lehetőség, ami praktikus, ha nem dolgozathoz, hanem házi feladathoz használjuk az oldalt.
Az oldalon pedig még van néhány hasznos funkció, beírhatjuk az érdemjegyeket és értékelést is végezhetünk, továbbá beállíthatunk időkorlátot (mennyi idő áll rendelkezésükre a feladathoz), megadhatunk határidőt, megadhatjuk, hogy hányszor próbálhatják megcsinálni a diákok és, hogy melyik pontszám számítson (legutolsó, legmagasabb).A megfelelő ismerettel az EDU-s oldal nagy segítség lehet a tanárok számára, a tananyagot érdekesebbé, a munkájukat pedig könnyebbé tehetik vele.
.jpg)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése