2015. április 7., kedd

Smart Notebook használata

Az interaktív tábla napjainkban már szinte az összes iskolában és majdnem minden osztályban megtalálható, ezért érdemes a tanórák megtervezésénél ezt is figyelembe vennünk tanárként, mert ennek segítségével a kevésbé érdekes tananyagot is izgalmasan és a diákok számára érdekesen közvetíthetjük.
A héten az volt a feladatom, hogy tervezzem meg, hogyan tanítanék meg adott tananyagot, interaktív tábla használatával.
Az angol egyszerű és folyamatos jelen időt választottam témakörnek, a folyamatos jelen idő lenne az új anyag, az  egyszerű jelen pedig a már ismert, amelyre ráépítenénk az új tudást.
Az első oldalon az új anyag bemutatása szerepel, hogyan képezzük ezt az igeidőt, mikor használjuk és, természetesen, minden szabályhoz időhatározók és példák is szerepelnek. A szerkesztéshez alakzatokat használtam és színekkel próbáltam elkülöníteni a különböző információkat.
Ezután következik egy Mr. Bean videó. A videó első része szemléltetés, minden, amit Mr. Bean csinál feliratként megjelenik a képernyőn. A második felében csak a szavak tűnnek fel a videón és azt kell folyamatos jelen idejű alakban a diákoknak elmondani/ leírni is célszerű. A videót letöltöttem és beszúrtam a második oldalra.
A következő oldalon egy újabb feladat következik, itt már önállóan kell használniuk az új igeidőt, magukról kell írniuk 5-10 mondatot.
További gyakorlás után következhet az ismeretbővítés, vagyis az új igeidőt összehasonlítjuk az előzőleg tanulttal, az egyszerű jelennel. Egy gyors szóbeli ismétlés után egy újabb videóra gondoltam, melyben mindkét igeidőt használják és érzékeltetik a különbségeket köztük. A videót internetböngésző formájában szúrtam be az oldalra, így csak internetkapcsolat szükséges a megnyitásához.

Ezek után egy feladatot szerkesztettem activity toolkit-tel. Különböző mondatokat írtam, de az ige mindegyikben le van takarva. A diákok hangosan, vagy csoportokban közösen oldhatják meg és a végén a tanár felemeli a takarást, így láthatják a jó megoldásokat és megnézhetik, hogy nekik mennyi lett jó. Ha csoportban csinálnák akár időre is mehetne, vagyis melyik csoport végez előbb és kinek lesz több helyes megoldása.


https://drive.google.com/open?id=0B79AWK8zMlMGTjU2ai0xQkI4QWs&authuser=0

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése